quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

vrijdag 9 september 2011

hulp aannemen

Een vriendin zei tegen mij; "ik wil zo graag iets voor je doen, je helpen!" Ik antwoorde toen laat mij maar even op mijn kanker eiland. Gun me die ruimte. Begrijp dat ik die ruimte claim!

Dat eiland is niet uitsluitend een zwart kanker eiland hoor! Het is als in de film The bleu lagoon, dáár had je een hele mooie kant, maar ook een hele duistere kant. Ik zit op het moment door de behandelingen helaas veel op de duistere kant. Om weer terug te komen op de zonnige kant is een stukje lopen. Daar doe ik een paar dagen over. Daar geniet ik dan van de zon. Maar wordt dan heel abrupt weer gedropt aan de duistere kant.

Maar goed om terug te komen op die vraag: wat kan ik voor je doen? Het antwoord is. Niks fysieks. Ik kies ervoor om deze ziekte periode zelf te doorstaan op mijn eiland. De tijd die ik op de zonnige helft ben is maar heel kort vandaar dat ik daar niet zoveel bezoek ontvang. want de korte tijd dat ik van de zon kan genieten wil ik graag doorbrengen met mijn gezin. Die het echt héél moeilijk hebben! Misschien nog wel moeilijker dan ik. Zij moeten hulpeloos toekijken.

Over de donkere helft; Ik kan wel vertellen hoe het er daar uitziet. Maar ja, ik kan er geen foto's van maken en als je er nog nooit geweest bent is het moeilijk om er beeld bij te krijgen.


Na regen komt zonneschijn!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.