quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

vrijdag 16 december 2011

laatste chemo

De laatste chemo! Ik dacht; "da's een makkie!!"

Kerst voor de deur, huis gezellig, laatste chemo. Makkie? Een feestje!!??

Pfffft. dus niet!!

Ik vind dit de zwaarste!
Dát had ik even niet verrwacht! Ik had er eigenlijk op gerekend dat ik deze wel even zou doen.....

Immers; het huis is versierd, de lootjes zijn getrokken, Bas zijn vriendin komt logeren. Feest alom. Ach, en dat die chemo erin zit? Pfft makkie. Het is toch de laatste!!
Jeetje wat een tegenvaller…………
Alle alle bijwerkingen zijn aanwezig; blaasjes in mijn mond, geen smaak, pijn in al mijn spieren en gewrichten, handen en nagels doen pijn, de plaats waar de chemo ingelopen is doet vreselijk pijn, hoofdpijn!!, niet kunnen kijken omdat mijn ogen niet willen…… en depressief!!!!
Ik wil de chemo eruit halen!!!!! Niet voor de gein of bij wijze van spreken; er is iets in mij dat heel graag die troep eruit wil…. Dat gevoel is héél sterk.
Iedereen vraagt of ik blij ben dat de laatste erin zit…… dus ik ben ‘verplicht’ om opgewekt te reageren…. Terwijl ik denk; ‘rot op….’ Het is de laatste chemo ja….. maar mijn andere borst moet nog geopereerd, pac moet er nog uit, 7 jaar hormoon therapie.
En dan heb ik het maar niet over de onzekerheid of alles zijn werk wel goed heeft gedaan….. Is de draak gedood??? Het zát tenslotte al wél in mijn bovenste lymfeklier!!!! Waren we net op tijd? Heeft de bestraling de laatste zwemmertjes verzopen???




1 opmerking:

  1. Hè hè eindelijk een bericht of het een goed bericht is!!! Daar GAAN we met ziijn alle van uit Sjaan!!! Je hebt je door dit stuk door heen geslagen ,wat ben ik trots op je!!!
    Dat je er nog niet bent weten we maar donders goed. Maar ik heb het volste vertrouwen in je !!!
    Sjaan ben trots op je.
    Liefs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.