quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

zondag 9 december 2012

PET-scan

Zoals ik hier al schreef was ik afgelopen dinsdag voor controle in het ziekenhuis. Ik twijfelde enorm. Ga ik wel of niet mijn klachten melden? Ik heb het op aandringen van een lotgenoot van mij tóch gedaan. Als ik ze niet zou melden ontneem ik mezelf namelijk óók de kans om gerustgesteld te worden.

Om alle verdenkingen op uitzaaiingen uit te sluiten stelde de chirurg voor dat ik door de PET-scan ga. Hier is te lezen wat dat inhoudt; wat is een PET-scan. Ik heb een chirurg die écht met je meedenkt. Niet eentje die alleen maar snijdt! Hij begrijpt heel goed dat angst enorm van invloed is op mijn kwaliteit van leven.

Maandag 17 december 2012 ga ik naar Amersfoort voor dit onderzoek. Het St. Jansdal heeft namelijk zelf niet zo'n apparaat.

Daarna volgen een paar spannende dagen van wachten. Al ga ik uit van goed nieuws hoor!!!! En dan hoop ik dat voor een hele lange periode niet meer in die hel van angst hoef door te brengen!!!! Als er nu niks te zien is, ga ik ervan uit dat de tamoxifen doet wat hij moet doen; de eventuele achtergebleven micro metastasen verstikken!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.