quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

dinsdag 26 april 2011

Dagboek

26/4
Gisteren weer 300 cc wondvocht (seroom) weggehaald. Het gaat me steeds meer tegenstaan dat gefriemel in die wond. De verpleegkundige was het met me eens. Plus dat ze een maand wel het maximum vond. Ze heeft me doorverwezen naar een fysiotherapeut in de hoop dat wat therapie kan bijdragen om het vocht door het lichaam te laten opnemen.

Ik moest ook naar de fysio in het ziekenhuis om de beweeglijkheid te laten zien van mijn arm en schouder. Ik kreeg complimenten!!!! Yes!!! Heerlijk om te horen dat je in ieder geval zelf je uiterste best doet om te herstellen.

Vandaag ga ik naar de sportschool. brrrr. geen zin. ha, ha. Maar ik doe het wél. Hupsakee met mijn luie kont van de bank. Het is goed om ook tijdens de behandelingen je gezicht in de sportschool te laten zien. Al ga ik maar 5 minuten!!! Maar ik moet gewoon in beweging blijven. Er zijn onderzoeken die erop wijzen dat dit de vermoeidheid dit gepaard gaat met de behandelingen zoals chemo en bestralen, minder worden door het sporten. Heb ik weer!!! ha, ha vroeger zeiden ze dat je rustig aan moest doen... nee Sjaan moet sporten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.