quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

woensdag 27 april 2011

gelukkig is borstkanker goed te genezen

27-04-2011
Vandaag ben ik eerst 's morgens naar de sportschool geweest... super lekker!! Weer zweten en bewegen.

Het beviel zo goed dat ik besloot om daarna te gaan werken. Herman kreeg om 06.00 uur 's morgens namelijk al een oproep. Terwijl hij juist van plan was om de administratie weer weg te werken. Dus ik vond het tijd om maar weer eens een handje te gaan helpen bij autoservice 2000. Heerlijk!!!!

Wat ik wel lastig vind is de gesprekken die nu onvermijdelijk volgen;

Een klant die weet dat ik borstkanker heb gaat er eens lekker voor zitten, pakt koffie en begint een belangstellend praatje; hoe gaat het met je? Op mijn opgewekte "goed", antwoord hij; Gelukkig is borstkanker tegenwoordig goed te genezen! Ik krijg rode vlekken in mijn hals van irritatie.... HALLO????? Waar haalt iedereen toch deze info vandaan????? Het staat op de tweede plaats van ziektes waaraan vrouwen overlijden!!!!

Ik wil echt niet negatief zijn... echt niet, hoef ook geen medelijden.

NIEMAND heb ik nog verteld wat voor kanker ik heb. Hoeveel lymfe besmet zijn. Dit zijn voorspellers van de prognose. Waarom zegt 'men' dan toch van die dingen?

Wie het weet mag het zeggen???

Ik heb me voorgenomen om niet meer te vertellen hoe ik me werkelijk voel. Maar vind het wel raar. Voor mij is dit hetzelfde als met een bewoner van een ander continent praten over het weer. Dus tegen een Eskimo; lekker weertje he? Alsof ik weet wat een, "lekker weertje" is voor een Eskimo!!! ha, ha. Kan iedereen nog volgen wat ik bedoel?

Toen ik probeerde uit te leggen dat borstkanker helemaal niet altijd te genezen is, zei hij ook nog dat hij morgen ook wel onder de auto kon komen. Ja!!!!! IK OOK...... en als de hemel valt hebben wel allemaal een blauwe kop.

1 opmerking:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.