quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

maandag 16 mei 2011

wondroos + bultje op rib

Nou, dat was een vruchtbaar ziekenhuis bezoekje zeg! Bestralen is 2 weken uitgesteld vanwege de wondroos. YES!!! Reken maar even mee waarom ik zo enthousiast ben; start week 23 vervolgens 5 weken bestralen, dat ben ik de eerste week van juli klaar!!!! En wat is er de eerste week van juli??? JUIST begin van de schoolvakantie!!!!!!! Ha ha ha St. Remeze here we come!!!! Beter kan je het toch niet plannen??? Voor wie het nog niet kent; st. Remeze is het plaatsje waar wij al jaren naar de camping de Briange gaan. Wij hebben daar een super grote plek waar je totaal geen buren hebt. Héérlijk groot zwembad en vooral heerlijk rustig!!!

Maar er zit natuurlijk wel een serieuze kant aan; er is een punctie genomen om op kweek te zetten. Want er zou eventueel een bacterie in de wond kunnen zitten.... in het ziekenhuis zeiden ze alleen maar dat je dan andere antibio. krijgt. De ha vertelde dat je dan misschien opnieuw geopereerd moet worden. In het ziekenhuis zijn ze niet zo vooruit loperig. Daar hanteren ze; "stapje voor stapje, de berg is hoog genoeg". Persoonlijk vind ik deze voorzichtige manier van voorlichting een achterhaald concept. Tegenwoordig zoek je toch wel alles op. Ook lees ik veel op het forum over borstkanker dus ik weet heus wel waar Abraham de mosterd haalt. ha, ha

Er is nu ook gekeken naar het pijnlijke plekje op mijn rib. De chirurg denkt aan een vetbultje Nou dan schaam ik me dood hoor!!!! ha, ha. Ik mijn begrafenis regelen omdat IK natuurlijk lig te denken aan uitgezaaide borstkanker..... is het een vetbultje!!!!!! Beter. Natuurlijk dat snap ik ook wel. Maar wat een pieper ben ik dan zeg! Donderdag krijg ik een echo. Ook zo stom; moet ik zelf van te voren een rondje zetten waar het zit!!!! Vind ik erg klungelig. Een beetje "doe het zelf". Maar ja, je kunt het bultje zo voelen dus een probleem is het niet. Als het een vetbultje is gaan ze dit met een injectie wegspuiten. Wel ja.... jas d'r maar weer een spuit in!!! Kan Sjaan wel hebben hoor.

Kortom; Sjaan zit dus weer met 38.3 op de bank te hangen. Slik nu verplicht 6x 500 mg paracetamol, 2x 500 mg naproxen en 4x 500 mg flucloxacilline...... Nou wie mij een beetje kent weet hoe erg me dit tegenstaat!! Ik heb zo'n bloedhekel aan pillen slikken. Maar ga nu toch maar luisteren naar het ziekenhuis. Ik geef me over. ha ha

maandag 23 mei is de uitslag van de punctie van de borst en van het lullige bultje.

1 opmerking:

  1. keneiterrrr!!!
    wat gebeurt er toch veel in korte tijd.....
    ik heb mijn mail adres gesubmit hoor... want dit wil ik niet meer!
    Bel je snel dat is beter want een beller is sneller!!!
    xxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.