quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

woensdag 8 juni 2011

beroepsdeformatie.....

Helaas ging het gisteren "niet lekker"..... Het begon zo goed!! Er werd gratis koffie en thee rondgebracht en er was een GRATIS ijscokar. Dit werd aangeboden ter compensatie van de verbouwing. Er wordt namelijk momenteel verbouwd en er lopen de hele tijd bouwvakkers in uit door de wachtruimte. Lijkt me vooral voor deze mannen erg vervelend! Er hangt toch een bepaald sfeertje in zo'n radiotherapie centrum.

Het viel me op dat er dit keer heel veel in en uitgelopen werd door, artsen en verpleegsters, gelopen naar het "control office" ik dacht dat ze aan het vergaderen waren ofzo. En dat er geen patiënt bestraald werd.... Maar na verloop van tijd werd er een patiënt in rolstoel naar buiten gereden. Ik verwachtte dus opgeroepen te worden om te gaan omkleden. Daar krijg ik steeds ruimschoots de tijd voor. Ik doe altijd wat rek en strek en ademhalingsoefeningen tijdens het wachten in de kleedruimte, zodat mijn spieren wat losser worden zodat ze die nare houding soepeler aan kunnen nemen.

Maar dit keer duurde het lang voordat ik naar de kleedkamer geroepen werd. Toen ik nog maar koud de deur achter me dicht had getrokken werd deze alweer opengedaan met de vraag of ik klaar was? Nou nee dus! Ik had zelfs mijn sjaal nog niet af kunnen doen...... "nou, zei de meneer, dan laat ik de deur openstaan zodat ik kan zien of u klaar bent", hij bleef in de gang rondhangen......afschuwelijk!!! Ik kleed met niet eens aan/uit als Herman kijkt. Weet niet waarom ik dit niet prettig vind, heb daar nooit bij stil gestaan....

Toen hij zag dat ik mijn bovenkleding uit had vroeg hij of ik mee ging.... ik wilde mijn sjaal nog omdoen... maar hij zei dat er écht niemand op de gang liep.... dus liep ik (domme schijterige gans die ik ben) maar gedwee mee. Met trillende vingers heb ik nog WEL mijn mp3 dopjes in mijn oren gefrunnikt toen ik bij de tafel stond... in mijn oh zo kwetsbare nakie!!!!

Dit lijkt een kleine oneffenheid voor iemand die het niet erg vind om zich bloot te tonen. Maar gevolg van dit alles is dat ik dit dus wéér met tranen in mijn ogen zit te typen en vannacht nog geen 4 uur heb geslapen.......

Deze meneer is zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust en lijdt "gewoon" aan beroepsdeformatie. Hij ziet zoveel bloot en narigheid dat hij niet meer stilstaat bij de emotie van (preutse) vrouwen die zich sowieso al niet prettig in hun vel voelen....

1 opmerking:

  1. He getver meid, wat een kl*te ervaring! Volgende keer wel even vertellen als je weer n gesprek hebt... Ik zou me er ook niet fijn bij voelen hoor!!

    tot horens,
    liefs en knuf,
    karin

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.