quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

dinsdag 21 juni 2011

bestralen dag 18

Vandaag was weer een kleine schrik. Het duwen en kneden om goed onder het apparaat te komen te liggen werd steeds moeilijker. Steeds schoot er bijna kramp in mijn rug, net zoals je hebt in je teen of kuit... je voelt dat het erin gaat schieten als je nog een stukje beweegt. De bestralingsassistent zei dat dit zo echt niet meer kon.... ik had haar al verteld dat ik het zo 'zuur' (maagzuur) had en pijn in mijn keel zoals je dat ook hebt als je veel gerend/geademd hebt, dan krijg je zo'n schrale keelpijn. Met het bestralen doen ze zoveel mogelijk hun best om mijn slokdarm niet te raken, maar mijn klachten duiden erop dat dit toch wel een beetje gebeurt kan zijn en dát geeft natuurlijk weer klachten waar je niet op zit wachten. Dus om het bestralen zo precies mogelijk te doen moest ik opnieuw in de simulator (pfft voor de 3e keer!) Tuurlijk schrok ik hier weer van! Wéér in de sim.... blêh. Maar het is ook; er wordt maar over je lijf en leden beslist. Je hebt er geen verstand van en laat het dus maar gelaten over je heen komen. Ik kon om 15.00 uur ertussen gedrukt worden. Het was 14.00 uur. Maar dát vond ik geen probleem! Ondertussen mocht ik ook nog even langs de arts ass. omdat mijn huid zo ging jeuken!!!! Daarvoor heb ik Lanettecreme gekregen. Het goede nieuws is dat zij vond dat mijn huid zich heel goed leek te houden... zij verwachte niet dat het alsnog kapot zou gaan!!! Maar omdat ik naar Frankrijk ga en de werking van het bestralen nog even doorgaat moet ik de voorlaatste dag nog even langs gaan, zodat ik een zalf meekrijg voor Frankrijk.

Na een half uurtje was ik al aan de beurt in de sim;
Bij de simulator legde de radiother.ass. mij uit dat ze in de simulator heel goed de organen kunnen zien, dat kunnen ze bij het bestralen niet. Bij het bestralen volgen ze heel precies de strepen die ze gezet hebben in de simulator. Zij kon zien dat de strepen waren verschoven. Hoogstwaarschijnlijk door het vele vocht wat zich inmiddels door het bestralen heeft opgehoopt in mijn borst. In mijn zij moest de streep naar beneden en de streep op mijn middenrif was ook iets verplaatst. Maar aangezien er ook een stukje van mijn hals bestraald wordt vind ik dit toch wel eng hoor... getverderrie, ik heb nu de foto's van mijn skelet gezien waarop aangetekend is waar ik bestraald word dit was interessant, maar ik realiseer me nu ook dat het best een groot gebied is.... brrrr.

1 opmerking:

  1. je houd ze wel bezig maar het moet heel precies maar ik heb3x niet gehaald.
    Zo zie je maar geen mens gelijk.

    het zit er bijna op nog 5x en dan 2 weken bijtanken
    Ben jij ook zo benieuwd of die meiden gezeild hebben ze zullen wel veel lol hebben.

    Liefs groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.