quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

donderdag 30 juni 2011

Jeroen en laatste bestraling

Hè hè gisteren de laatste keer naar Arnhem op en neer! Om dit te vieren is Herman mee geweest met de bedoeling daarna even gezellig samen ergens wat te gaan drinken. Het liep allemaal een beetje anders;
Op de heenweg naar Arnhem belde Jeroen.... hij is gezakt! Dus ook het herexamen!! Dit hadden we totáál niet verwacht. Hij zelf ook niet. Jeetje wat een domper. Hij weigert op te geven en wil dus volgend jaar wéér examen doen voor wis en natuurkunde. Dat betekend dus nóg een jaar werken in de Vos en nóg een jaar thuiswonen...... Ik ga hier, op het blog, niet verder in op dit hele gebeuren, maar het is wel heel erg ingrijpend voor ons als gezin.

Het afscheid nemen gistern, van alle radio ass. was nog best emotioneel. Toch hoef ik ze niet meer terug te zien, zoals je zult begrijpen!

Daarna weer even langs de verpleegkundige voor de kapotte huid. Zij heeft mij ook weer wat duidelijker gemaakt waar ik allemaal bestraald ben. Ik vond het zo gek dat mijn onderkaak links ook zo warm aanvoelde 's avonds... nou zo gek is dat niet! Ik word namelijk in mijn hele hals tot ter hoogte van mijn oor bestraald. Dus mijn onderkaak en nek worden meegenomen. Had het niet hoeven vragen; vandaag gaat de huid daar ook opspelen. Ik mag absoluut niet in de zon en mag ook niet smeren met zonnebrand op het bestraalde gebied. Ik zal een hoed moeten dragen om uit de zon te blijven met mijn hals. Of een sjaaltje maar dat lijkt me een beetje te warm voor Frankrijk ha, ha. Wel leuk hoor; ga je naar Frankrijk, mag je niet zwemmen en niet zonnen!!! Om het cliché maar weer eens te roepen wat ik 1000x heb gehoord; wel genieten hoor!!!! Maar...nu mag het wel gezegd worden hoor!! Want dát ben ik nou juist van plan om maximaal te gaan doen; genieten, lezen, luieren en héél af en toe een ondeugend wijntje of 2, 3,.........ha ha niet verder vertellen?

Daarna langs de fysio; mijn armkous doet enorm pijn. Helaas daar is niks aan te doen... ik zal hem toch moeten dragen....

Vandaag voorlichting chemo en bloedprikken. Getver! Het treintje denderd maar door, weer anderhalf uur in het ziekenhuis. Natuurlijk mét een traantje wegpinken!!! Die voorlichting is ECHT niet leuk!!! brrrrr. Nou ja; nu wéét ik tenminste wat er allemaal zou kunnen gaangebeuren! Ja, dáár zit ik nu echt op te wachten!!! Spuit die rotzooi er nou maar in en val me er verder niet mee lastig.. hi hi ik had al aan Herman gevraagd of hij niet alleen wilde gaan. Kon hij het me later allemaal vertellen.

Lieve luitjes die genoeg om mij geven om deze shit allemaal te lezen; ik spreek jullie weer na de vakantie!!! Niet afhaken hoor???!!!!! Vind dit namelijk heerlijk dit van me afschrijven.

kus kus kus

(en nogmaals sorry, dat ik me zo afzonder en niet te porren ben voor een bakkie leut o.i.d. ik ben gewoon mezelf niet en alles is me teveel)

2 opmerkingen:

  1. beste jeanette, ik maak op dit moment dezelfde route mee, sta nog aan het begin eigenlijk maar zie wel veel paralellen. Vind het fantastisch dat je dit zo vertelt, want ik zie ook in de emo beleving veel terug van wat ik voel... Niet stoppen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Sonja,
    Ik heb geprobeerd je een e-mail te sturen... geen idee waar die terechtgekomen is. ha, ha. hij was nogal privé, dus ik hoop niet bij de verkeerde personen...pffft.
    Wij zitten nu in Frankrijk het lukt me niet om een dagboek te plaatsen vanaf hier... ga het nu weer even proberen.
    Je kan mij mailen op; h.vankoesveld@chello.nl. Dan kan ik je een uitgebreide mail terugsturen als je dat leuk vind...
    lieve groetjes,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.