quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

dinsdag 28 juni 2011

bestralen dag 24 huid kapot/armsleave

En toen was het afgelopen met het geluk qua huid en oedeem!!!

Vanmorgen bij de fysio; helaas het oedeem in de borst rukt op naar de lymfklierloze arm. Tja, en aangezien daar geen afvoermogelijkheid meer inzit mag het vocht daar niet naar toe zakken. Dus een armsleave. Dat is een mega strakke mouw die de arm afknijpt en op die manier het vocht naar boven dwingt. Hoelang ik deze mouw moet dragen, is geen voorspelling op te doen. Ik mag hem 's nachts gelukkig wel af. HEERLIJK!!!

Na de fysio door naar Arnhem;
En toen kwam de tweede domper (zeg maar gerust schrik) de radiother. ass. zag dat mijn huid in de oksel kapot was. Dus ik werd doorgestuurd naar de verpl.kundige. Ik had al tegen Herman gezegd dat ik mijn huid rook....ik vertelde haar dat die geur mij sterk deed denken aan necrose. Nou dat klopt. Het is gewoon een soort necrose, want de huid is aan het afsterven, vertelde ze mij. Ze voorspelde dat de komende week de vellen erbij gaan hangen. Klinkt lekker fris hè? ;-) zucht zucht. Natuurlijk is dit zwaar vervelend aangezien zwemmen uit den boze is zolang de huid kapot is. De verpleegkundige verwacht dat de huid van de borst ook nog gaat sneuvelen. Zij verwacht morgen al.....:-( snik snik, aangezien er morgen nog een lading overheen gaat en de werking van de bestraling een week doorgaat. Getver getver, ik vind dit echt doodeng!!!! Even een cynische opmerking die ik tegen Fleur maakte; "wat een geluk dat ik kanker heb, want daardoor ben ik geopereerd onder mijn oksel en voel ik nu niet dat die huid kapot is...." aangezien de operatiewond nog vrijwel gevoelloos is. Hopelijk blijft dit voorlopig zo. Mocht het toch te pijnlijk worden of ik krijg koude rillingen; 3x raden....... paracetemol pffft wanneer heb ik dat eerder voorgeschreven gekregen??? Ik heb al wel 3 dozen op, niet ;-)

Maar het goede nieuws is wel dat de verpleegkundige voorspeld dat het over 3 weken weer geheeld is!!! Nou da's mooi want dan begint de chemo. Kunnen ze me weer de nek omdraaien. Ik was er best verdrietig van; de verpleegkundige begreep dit gelukkig heel goed. Ze zei; "dat is zo lekker met kanker elke keer moet je herstellen van de behandeling, zodra je koppie dan weer boven de grond komt, maaien ze het weer af". "Net als met onkruid", antwoorde ik met een scheve lach.... Nou dan zullen we de kanker maar als onkruid beschouwen en niet mijn persoontje.

Ik heb een hele tas vol verbandmiddelen meegekregen en 4 tubes creme. Dat wordt smeren. zucht

Ik hoop dus op vorst in St. Remeze!! Want een hittegolf, met de sleave en dan ook nog niet mogen zwemmen i.v.m infectiegevaar, lijkt me nou niet het toppunt van genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.