quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

vrijdag 4 november 2011

andere chemo

Zo.... de chemo zit er weer in. Even een update;

Aankomst ziekenhuis 10.00.
10.30 komen twee verpleegsters de chemo aansluiten. Dit doen ze altijd met zijn 2tjes. Check check dubbel check is het motto...... Een verpleegster is de spullen voor het aanprikken van de porth a cath aan het uitspreiden. De andere verpleegster leest een beetje verveeld het etiket van de chemo zak. Zegt ze; "moet je kijken wat hier staat.....houdbaar tot 1-11-11 15.30..... hoe kan dat nou als het in 24 uur in moet druppelen?"..... Ja zegt de andere verpleegster ik heb dit ook nog nooit meegemaakt met taxotere...... Goh zegt de ander ik ga toch de apotheek even bellen........

Lang verhaal kort maken; taxotere mag helemaal niet in 24 uur!!!!!!!!

Dus oncoloog gebeld. Die gaf als antwoord dat ik taxol moest krijgen..... (was niet met mij besproken dat ik andere chemo zou gaan krijgen)

Maar goed ik heb dus taxol gekregen. Dit houdt mij heel erg bezig; wat is het verschil? Is hij wel net zo sterk? Taxotere, is mij verteld, is de rolls royce onder de chemo. (sterk spul)
Ik vind het "eng", ik wil de volle mep uitdelen. En als besloten word om te veranderen wil ik graag de consequenties weten/inschatten. Ik ben gewoon bang.........

Het goede nieuws is wel dat deze chemo heel goed te doen is. Geen pijn aan mijn nagels. Bijna niet misselijk. Wel alle smaak verdwenen. Met als gevolg dat je maar blijft zoeken naar iets wat je wel proeft. Dus de kilo's zullen er wel weer aan vliegen. Verdorie!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.