quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

zondag 19 februari 2012

mri perikelen

Vandaag de mri gehad. Geen pretje! Prikken ging niet (gaat nooit bij mij) en ik vond dat eng. Je ligt met je hoofd vast. Je mag je hoofd niet bewegen en dan gaan ze je prikken.... je ziet dus niet wat ze doen!
Op de mri afdeling waren ze super super lief!!! Bleven niet proberen maar de verpleegkundige haalde direct iemand erbij die beter was in het prikken....

Maar daar gaat dit berichtje niet over.......

Dit gaat over het nut of liever gezegd onnut van de mri.

Ik heb de huisarts gebeld omdat ik ongerust was over de bloeddruk. De assistent zei gelijk dat ik met mijn voorgeschiedenis gelijk even langs moest komen -----> schrik 1

De huisarts schrok niet van mijn hoge bloeddruk maar wel van mijn duizelig zijn en hij vond de stand van mijn ogen raar.... nou loens ik al vanaf mijn 8e dus dáár schrok ik dan weer niet van. haha en dat zei ik ook tegen hem. Maar toch zat het de dokter niet lekker. Ik vertelde dat de oogarts mij een hersenscan wilde geven maar dat ik dat niet zag zitten. Bij het weggaan zei de huisarts dat hij na moest denken over hoe hij mij ging helpen want het zat hem niet lekker.

Tot mijn grote schrik belt na een uurtje mijn chirurg op met de mededeling dat de huisarts bezorgt was en dat "ze" wilde dat ik in de scan ging....... ------------> schrik 2

Nou tel daar dan bij op dat ik veel hoofdpijn heb, duizelig ben dan snap je dat de schrik erin zit.

Maar...............

Op het forum krijg ik te horen dat veel lotgenoten van mij deze klachten hebben en dat deze klachten veroorzaakt worden door de Tamoxifen (hormoonkuur)!!!!!! Schrik minder :-)

Verder heb ik gevonden dat hersenuitzaaiingen vooral voorkomt bij vrouwen met Her2neu en dát heb ik niet!!!!! En dan nóg komen hersenuitzaaiingen maar bij 2% van de vrouwen voor!!!!!!

Wáárom wáárom dan toch dit belastende onderzoek??????????? Ik slaap sinds donderdag mega slecht! Herman staat stijf van de spanning!

Dokters willen alles uitsluiten. Dát snap ik! Maar volgens mij is het in dit geval was het volgens mij onnodig. Vrijdag krijg ik de uitslag. Ik hoop dat ik gelijk heb!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.