quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

woensdag 4 december 2013

Uithoudingsvermogen

Uithoudingsvermogen is je vermogen om tegenstand en moeilijkheden te weerstaan. Je zet geduldig door bij tegenslagen en je staat open voor de lessen die ze je bieden. Je geeft niet op en je voelt je niet hopeloos. Je houdt vol. Uithoudingsvermogen scherpt je karakter en kruid je ziel. Wanneer er moeilijkheden komen, geeft uithoudingsvermogen je de kracht door te gaan op de gekozen weg.

Gisteren ben ik in België geweest voor een second opinion. Helemaal euforisch kwam ik daarvan terug. Want wat de artsen in Nederland niet kunnen kan deze borstenmagiër wel.

Na een nacht woelen ben ik nog steeds euforisch omdat dit is wat ik heeeel erg graag wil. Ik ben ervan overtuigd dat dit de laatste stap is doe ik moet zetten. Maar mag ik deze stap wel zetten? Mag ik mijn gezin dit aandoen? Zeker 5 operaties zullen er nodig zijn. Waarvan twee zware en spannende omdat er altijd een risico is op complicaties.

Ik heb besloten het pad gewoon op te gaan.......Aanvragen van verzekering, daarna de scan of mijn bloedvaten geschikt zijn. Tijd zat nog om te wikken en wegen eerst maar eens kijken hoever ik kom. 




Ze heeft hoogtevrees, maar klimt toch. 
Ze weet namelijk dat de reis haar moed en vaardigheid zal geven en dat het uitzicht boven op de top haar ziel zal vullen. (uit De Inspirerende wijsheid van STERKE VROUWEN - Helene Lerner)

2 opmerkingen:

  1. Lieve Jeanette, wat mooi dat je zo overtuigd bent! Ik ken jouw gezin niet maar als jij dit heel erg graag wilt, dan weet ik bijna zeker dat jouw gezin dat ook even graag wil voor jou... <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sjaan go girl go

    Ik heb ervan gedroomd ;)

    Komt goed

    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.