quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

vrijdag 22 april 2011

Okseltopklier besmet

21 april 2011
Uitslag van het okselkliertoilet. Ik was van te voren nauwelijks zenuwachtig. Tot ik in de spreekkamer zat. Ik ging volledig op hol.... wat dat toch is met mij????

Maar goed de uitslag;
7 klieren gevonden. groot gebied weggehaald. En helaas 3 besmet, waaronder de toplklier dus bestralen. Want ja, na de topklier komt het de bloedbaan en daar willen we geen besmetting krijgen! Dus bestralen.

http://www.borstkanker.net/vragen4/v1778.php


Klets, beng boem...........

Alles draait!!!!

De chirurg ziet dat het niet goed aankomt en begint heel erg lief tegen met te praten. Tja, dat moet je maar goed doen bij Sjaan... tranen!! En dat wil ik nou juist niet!!!

Maar goed ik dring ze weg hij legt nog het een en ander uit. Maar luisteren gaat gewoon niet goed meer.

Thuis maar even alles goed uitpluizen.

De oncoloogverpleegkundige heeft nog naar huis gebeld en alles nog een keer goed uitgelegd.

De topklier is niet zo'n beste klier om besmet te hebben... want daarna gaat de kanker het lichaam in. Vandaar dus dat ze eerst gaan bestralen. In de hoop dat ze eventuele ontsnapte micrometastasen te grazen kunnen nemen. Kill them!!!!!!

Later hoor ik bij de fysiotherapeut van het ziekenhuis dat er een verhoogd risico is op oedeemvorming bij bestraling op een oksel waar geen lymfe zitten. Maar ja.... niet bestralen is een risico op uitzaaiing. Dus dan is de keuze snel gemaakt.

25 april 2011

Gisteren bij opa en omi paasbrunch. Super gezellig. Daan en Michel waren er ook met de kinderen. Heerlijk over van alles en nog wat gekletst. Tuurlijk ook over mij (hier wil ik nog graag over schrijven in een apart hoofdstuk) Maar het was weer helemaal als vanouds. GELUKKIG.

's middags merkte ik al wel dat ik toch weer moe was. En een PIJN!!! Niet normaal meer. Om 19.00 uur naar boven gegaan. Gewoon even lekker alleen op mijn prachtige slaapkamer. Heerlijk even huilen en balen. Want als het zo'n pijn doet zie ik het echt allemaal niet meer zitten en kan ik niet geloven dat dit allemaal goed gaat aflopen. Ben in slaap gevallen met het voornemen om morgenochtend (tweede paasdag) in alle vroegte naar het ziekenhuis te gaan om bij de EHBO vocht te laten afzuigen.

Maar vanmorgen werd ik toch weer fit wakker. Heb redelijk kunnen slapen. Hangend in de kussens en een kussen onder mijn arm geklemd tegen de pijn. Dus ik ga morgen maar weer bellen naar de mammapoli. Hopelijk kunnen ze vocht weghalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.