quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

dinsdag 31 mei 2011

ontboezemingen

http://youtu.be/5qZlc31usKc (hè ik ben een sukkel; geen idee hoe je zo'n linkje moet maken waar je dan op kan klikken....)

Alleen al in deze preview zitten zoveel herkenbare dingen!!! Niet normaal. Het gekke is dat blijkbaar iedereen met deze rot ziekte met dezelfde onzekerheden worstelt. Vooral dat stukje waarin ze bidden! Ik heb die schuldgevoelens heel erg met betrekking tot overgewicht.... het troost mij dat iedereen waarschijnlijk wel een 'makke' heeft. Het vervelende met overgewicht is alleen dat het nou niet bepaalt onzichtbaar is..... (een patient is iemand die zijn gebreken niet kan verhullen)

Ik ga zelf niet naar dit theaterstuk. Het is voor mij nog veel en veel te vers. Dan zit ik de hele avond te brullen. Hopelijk wordt dit stuk nog herhaald over een jaar of zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.