quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

woensdag 1 juni 2011

Amazones heldinnen?

Ik zal eerst uitleggen waar de naam Amazones vandaan komt; 'Amazonen' is afgeleid van het Griekse a-mazos dat zonder borst betekent. Een van de vele Amazonenmythen verhaalt dat deze vrouwen hun rechterborst verwijderden om beter te kunnen boogschieten. (bron; wikipedia)

Het valt mij op dat er nu zo vaak gezegd wordt dat ik zo dapper ben. Ik denk dat iedereen zo dapper is als je met deze ziekte te maken krijgt. Allereerst komt dit doordat je door alle verzorgenden om je heen héél erg serieus genomen wordt en echt met fluwelen handschoentjes verzorgt wordt. Tuurlijk doen ze nogal heftige handelingen!! Maar ze doen dit met enorm veel respect. Dit geeft mij en veel amadinnen met mij heel veel kracht.

Voorbeeld;
Ik was mega mega bang voor het bestralen.... bang dat ze boos/chagerijnig zouden reageren dat de strepen eraf waren! Het tegendeel bleek waar te zijn! Dat ze aan de telefoon kriegel reageerde was meer omdat ze het naar vond dat nu de behandeling niet kon starten; ik moest immers eerst weer ingepland worden voor de simulator én ze vond het naar voor mij dat ik wéér zo lang stil moest liggen voor het aftekenen! Ik heb de wrevel dus wel goed aangevoeld, maar heb deze op mezelf betrokken terwijl het juist VOOR mij was!!!

De mensen daar in het Arti zijn zo ongelooflijk lief. Daar zijn geen woorden voor.

Hierdoor heb ik zoveel vertrouwen gekregen, dat ik TOTAAL niet meer bang ben voor eventuele bijwerkingen; rode huid, frozen shoulder, bindweefsel wat gaat verharden. Ik weet gewoon zeker dat dáár ook weer oplossingen/hulp voor gevonden gaat worden. En dát geeft me toch een rust!!!!!

Ik kan ook nog zo positief zijn omdat de kanker niet is uitgezaaid (lymfe uitzaaiingen worden niet gezien als uitzaaiingen, je spreekt alleen van uitzaaiingen als ze 'op afstand' zijn, uitzaaiingen in de buurt van de borst zijn nog steeds te genezen, 'op afstand uitgezaaide metastasen' helaas niet meer) Ik weet dus nog niet waar deze hele reis gaat eindigen..... maar tot nu toe is het een reis die heel goed te doen is en die eindigt, zoals alle reizen, bij de top. Daar is niks heldhaftigs aan!! Gewoon vanzelf de volgende stap zetten........ Hopelijk biedt de top een mooi uitzicht............????????

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.