quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

dinsdag 10 mei 2011

pijn in rib en op sleutelbeen

Ik heb al een hele tijd pijn op mijn sleutelbeen en op mijn rib. Ik weet dat deze pijn er al tijden zit omdat toen de diagnose een griepje gesteld werd, ik tegen Herman zei; "nou zul je zien als er foto's gemaakt worden van mijn borst dat ze dan gelijk zien dat mijn sleutelbeen gebroken is... dus dat ik géén aansteller ben"... ha, ha.

Toen ik mijn chirurg vertelde van mijn pijn klachten schrok hij, en stelde voor een botscan te doen. Tuurlijk stemde ik daar mee in....ik heb een botscan gehad en daar was niks op te zien.
Helaas...; klinkt gek, maar ik ben zooo op zoek naar duidelijkheid... Ook op de röntgenfoto was niks te zien; geen (oude) breuk maar gelukkig ook geen uitzaaiingen!!

Want wat veel mensen niet weten is dat; ... jammerdebammer maar uitzaaiingen betekenen dat je niet meer te genezen bent. Ik vroeg aan mijn chirurg hoe lang ik nog had als ik uitzaaiingen zou hebben? Ik zei hoopvol, toch nog wel 10 jaar hè? Mijn chirurg antwoordde heel nadrukkelijk; "uitzaaiingen van borstkanker geven helaas een slechte prognose en dan is 10 jaar waarschijnlijk niet haalbaar....."

Je begrijpt dus; ik ben hier ietsiepietsie bang voor. (understatement of the year!!! ha, ha)

De pijn in mijn rib neemt niet af, wordt ook niet schrikbarend erger.... maar is zeurend aanwezig. Zeg maar; "een grommende hond". (dit is synoniem voor angst voor uitzaaiingen)

Vandaag heeft Herman voor mij naar de oncoloogverpl. gebeld. Ik durfde niet, wilde niet zeuren... Zij zegt 100% zeker te zijn dat het géén kanker is.... Dat ik ibuprofen moet nemen tegen de pijn en eventueel aanwezige ontsteking......

Ik geloof er geen ene .... van dat het een ontsteking is! Daarvoor zit het er al te lang. De fysiotherapeut zegt dat het NIET op mijn rib zit, maar oppervlakkiger meer net onder de huid. Zij vind ook dat de pijn al te lang aanhoudt voor een ontsteking. Dan had er meer progressie in moeten zitten. Zeg maar een stijgende lijn qua pijn.

Dus heb ik voor nu besloten om de hond te muilkorven. Door mezelf te sussen met de gedachte, dat het een luchtbel is die op een zenuw drukt. (gelezen op internet)
Foei Kazan gaat af...... hi hi (lach als een boer die kiespijn heeft)

wordt vervolgt; mei; wondroos en bultje op rib..................................

3 opmerkingen:

  1. Vervelend dat ze niet eff verder naar je rib willen kijken ( onder zoeken)!!!
    Als ze dat niet willen moet je maar zeggen dat het van mij MOET!!!
    Die malle molen waar je in zit is ook niet niks maar vindt toch echt dat ze die klachten serieus moeten onderzoeken. Zou je voor mijn plezier willen vragen aan de fysio of het niet iets in de spier is? Knop in een spier die al heel lang niet meer kan ontspannen van de pijn. Of te wel even een trikker point aanbrengen. Misschien zit ik er naast maar wil mee denken vindt niet leuk dat de hond de hele dag aan het grommen is ;-)
    Tot snel kanjer .....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief van je Gonny!!!! Wat is een tricker point? Ik ga het zeker vragen...

    De fysio was heel lief hoor, maar als je kanker hebt durft niemand meer wat te zeggen.... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik durf alles te zeggen sta te trappelen wanneer ik met je mee mag.... Ha ha geintje grote... van me ,-D
    Tricker of hoe je het ook schrijft is een punt in je spier die al heel lang niets meer doet of kan. Dus dan prikken ze in dat knoopje met een naald en trickerd dan die spier en na paar x minder pijn en de spier weet weer wat hij moet doen. Dat is het ongeveer maar ik ben geen dokter maar kreeg in eens die ingeving. Doe je de hond de groetjes? Hihi. Dag lieffie zo is het wel weer genoeg voor vandaag. Xx

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.