quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

donderdag 21 juli 2011

chemo dag 3 obesitas spook

Allemachtig wat een @#$$%%$#@spul is die chemo!!! De eerste dag was echt héél erg kl... dus toen ik gisteren wakker werd voelde ik me een hele piet dat ik me zoveel beter voelde...Maar het is nu de 3e dag en ik ben écht niet tot veel in staat. Hangen voor de tv en véél lezen op de Amazones mijn favo forum met lotgenoten contact. Ik heb nu héél veel behoefte aan bevestiging. Ik voel me altijd zo'n aansteller!! Heb de bevestiging nodig dat wat ik voel normaal is.

Als ik érgens achter ben gekomen in deze rot periode is dat het hebben van overgewicht mijn zelfvertrouwen (en dan bedoel ik niet qua uiterlijk) helemaal ondermijnt. Ik dacht altijd dat het alleen om uiterlijk draaide nu ben ik me ervan bewust dat het mijn hele beleving aantast.... dus; dat ik zo beroerd ben vanwege slechte lichaamlijke conditie, althans dat denk ik dan meteen...Ik verteld/schrijf dit niet om begrip of medeleven... het is meer een openbaring voor mezelf!!! Iets waar ik @##@#$$#@ als dit achter de rug is, écht een keer een einde aan ga maken!!!!!!

Wat wel grappig/vreemd is; ik heb nu een enorme behoefte aan groenten en fruit!!! Niet normaal meer!!! Tomaten, andijvie, sla. Vet? Wijn? blêh ik moet er van gruwen!!!!

Mijn haar zit er nog allemaal op....... ben benieuwd hoelang nog...

4 opmerkingen:

  1. Ik snap helemaal wat je bedoelt. En al heb je een super conditie, of een 'gewone' conditie en gewicht, dan nog zou je je zo voelen. Mijn moeder woog na haar 3e chemo nog maar 40kg en moest een sondevoedingpomp mee naar huis, dat wil je ook niet... Mn moeder heeft niet overgegeven, had goede anti misselijkheids middelen, dus dat ging goed. Alleen haar smaak verdween snel, alles smaakte naar karton of vergelijkbaar. Alleen heftige smaken (zout, heel zoet) wilde nog wel.

    Tijdje na de chemo ging dat weer naar 'normaal' gelukkig. Maar toch geweldig dat je groente en fruit lekker vind nu! Wordt alles alleen makkelijker van, en het is gezond uiteraard. Je spoelt sneller het 'gif' uit je lijf!

    knuffel
    kaatje

    ps; ik ga nog ff reageren op je vorige blogs morgen! Heb je gemist hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Sjaan wat kun je het toch allemaal goed verwoorden.
    Ik heb jou met speciale app op mijn i-phone staan !!!!!
    Ik kijk wel 10x per dag erop om te kijken hoe en wat je beleefd.
    Vindt je zo sterk en knap dussssss zeker geen aansteller!!!!
    Tuurlijk mag je bevestiging zoeken op het forum met lotgenoten. Die weten meer antwoorden als ik.
    Liefs Gonny xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Karin;
    hoelang bleef je moeder beroerd? Het is nu dag 4 gaat wel iets beter met mij. Maar nog niet optimaal hoor.......

    Ik mistte jou ook al, ik heb nog wel gereageerd op je verhaal bij de amazones.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Gon,
    mijn telefoon vertoont kuren... moet een nieuwe gaan kopen, maar vind dat zo zonde van het geld. hi hi. Als je me hier zou zien vond je me niet zo flink hoor!!!! Ik ben een watje. Blêh!!!
    sms even je e-mail adres aub.... ben ik kwijt...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.