quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

zondag 31 juli 2011

Kaal worden is erger dan kaal zijn

Mijn haar eraf gehaald. De gedachte om een pluk haar in mijn hand te hebben op een onverwacht moment maakte me misselijk. Dag en nacht was ik ermee bezig. Bij het wakker worden was het eerste wat ik deed kijken of er haar op mijn kussen lag.

Op de site van de Amazones las ik dat het haar tussen de 12e en 20e dag begint uit te vallen. De vrouw die naast mij zat tijdens chemo, verloor d'r haar op de 12e dag. Gisteren heb ik het besluit genomen. Het moest eraf!!!

Tuurlijk was het even "slikken" in de badkamer. Herman moest de losse plukken ook gelijk van mijn schouders afpakken.... ik wílde het niet zien: die plukken haar. Dus eerlijk gezegd denk ik dat deze horde het zwaarst was voor Herman!! Ik kon gewoon zitten met mijn ogen dicht en hij moest het doen. Wij hadden de stilzwijgende afspraak er geen drama van te maken. Hebben we niet uitgesproken hoor. Maar zoiets voel je gewoon aan van elkaar. Ok, ok ik heb deze afspraak geschonden. Toen ik in de spiegel keek kreeg ik een enorm schaamte gevoel over me. Anders kan ik het niet omschrijven. Ik schaamde me dood!!!! Arme Herman; een vrouw met overgewicht, links, waar niet zo lang geleden een borst zat een vreselijk litteken, rechts één borst met daarboven onder de huid een plastic schijfje wat 'naar' hard aanvoelt! (de pac) En dan nu KAAL.

Nee, ik haal mezelf nu écht niet naar beneden! Dit is voor mij simpelweg de naakte waarheid. Ik weet heus wel dat er véél meer zaken meetellen!!! Maar wat ik hierboven schets was het beeld wat IK zag in de badkamer spiegel!!!!

Maar, het moet gezegd; de reacties van Herman en de kinderen waren zo vreselijk lief; ze schrokken écht niet van de aanblik die ik bood!! Echt niet, dat had ik heus wel gezien!

Nu moet ik wel zeggen dat ik nog wel moeite heb met mijn spiegelbeeld hoor... maar het is niet zo erg als ik van te voren gedacht had.

Foto volgt. Eerst even naar de kapper mijn haar goed doen.

2 opmerkingen:

  1. Klinkt misschien raar, maar Wat Goed Van Je!!!
    Ik weet van mn moeder dat het HEEL NAAR is om de plukken in het douche putje te zien liggen... zo ineens...

    Toen m'n moeder die zondag bij mij langs kwam vroeg ze dan ook of ik haar haar wilde doen... dus pakte de tondeuse, en daar gingen we.
    Ik had m'n haar die week al eraf geschoren (zodra ik hoorde dat het uit begon te vallen). Dus beide hadden we net niks :)

    En dat wat je zegt over je lijf, herken ik ook van haar. En een deel ervan heeft ze nogsteeds een beetje, al houdt ze zich sterk (een voorkomen die ze hard en stug volhoudt, maar ik erger vind dan de waarheid).

    De pruik die ze had laten aanmeten van te voren, heeft ze nooit opgehaalt (is altijd vrijblijvend), altijd sjaaltjes, mutsjes, leuke petjes (van mij gekregen) of niets. En dat ging hartstikke goed. Tis puur gewenning! En dat is met alles...

    Knuffel!!
    Kaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw ik ben trots op je!!!
    Liefs Gon xx

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.