quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

donderdag 28 juli 2011

witte bloedlichaampjes en ontsteking

Vandaag bij de oncoloog geweest. Dat ik zo ziek was op dag 1 is omdat ik de uitleg van de medicijnen verkeerd geïnterpreteerd heb....(diepe diepe zucht en kreun).....
Ik dacht dat je op dag 1 géén extra medicijn in mocht nemen omdat je alles al via het infuus toegediend kreeg...... Stom van me!!! Maar het goede nieuws is nu dan weer wel; dat ik de volgende keer hoogst waarschijnlijk niet zo ziek zal worden omdat ik dan wel de juiste anti misselijkheid medicatie neem....

Voor de koorts heb ik wederom een antibiotica kuur meegekregen (nummer 3 sinds maart!) Ze denkt richting virusinfectie. Urine ingeleverd en bloed afgenomen om de leukocyten (witte bloedlichaampjes) te controleren.

Toen ik zei dat ik wel vaker een blaasontsteking had gehad en écht wel wist hoe dit voelde kreeg ik het volgende te horen;
Als je leukocyten gehalte te laag is, voel je ook geen ontstekingspijn meer.... ik zei; "nou da's dan één voordeel", waarop zij uitlegde dat dát nou juist géén voordeel was, maar juist het gevaar die de daling van onze witte schatjes met zich meebrengt. Je reageert immers niet op de ontsteking, die lekker verder woekeren met alle risico's van dien. Aangezien mijn weerstand zich nu dus ongeveer op de zuidpool bevind begrijp ik de risico's nu ech wél..... Weer wat geleerd!

Verder werden er aantal standaard vragen gesteld waaronder; "heeft u oorpijn?" tja..... en dat was nou juist een vraag die ik niet wilde beantwoorden. Want ik heb al dagen last van klapperende oorvliezen. En knallende hoofdpijn. Tja, ik had voor mezelf al helemaal vastgesteld dat de kanker al uitgezaaid zat in mijn hoofd!!!! Heb hier met niemand over gesproken (vond ik zo zielig voor mijn geliefden, ik dacht als het uitkomt is het vroeg genoeg) zo stom achteraf!!! Want de oncoloog zei; "ow geïrriteerde slijmvliezen!" Echt??? vroeg ik met tranen in mijn ogen. Ze keek op en zag mijn tranen en vroeg waarom ik mijn oncoloog verpleegster niet gebeld had als ik met deze angst rondliep? Daar is ze nou juist voor! Ik zei dat ik zeker wist dat het uitgezaaid was en dat ik dat nog niet wilde horen!!!! Ze glimlachte en zei; "en die angst hoort óók bij de chemo! Door de verminderde weerstand gaat ook je heldere denkvermogen achteruit" Kortom je algehele welbevinden ligt down the drain

Wát een verhelderend bezoek was dit!!!! Ik stel me dus niet aan!!!! Het is medisch te verklaren!!!

4 opmerkingen:

  1. Zei het toch al tegen je...

    Gewoon bellen voortaan hoor!!
    Het is allemaal al meer dan genoeg aan nare prikkels!

    knuffel!!
    kaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha ha, ik zal de volgende keer zéker bellen. Ik denk ook dat ze zich een beetje "gepasseerd" voelde doordat ik niet gebeld had.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zie je wel, je bent niet gek! (wel een beetje gezellig gek misschien, maar niet zo gek ;-) )

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Esther, wij noemen dat "prettig gestoord". ;)
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.