quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

dinsdag 9 augustus 2011

2e chemo zit d'r in

Zo de tweede chemo (AC) zit d'r in. En dit keer ging het véél beter dan de vorige keer. Toen werd ik al helemaal wit en beroerd tijdens het inlopen. Nu niks aan het handje. Ik had dit keer op advies van het ziekenhuis een primperan zetpel genomen vóór de chemo. Blijkbaar de 'gouden tip'. Hopelijk blijft het zo!!! Ik moet zeggen dat ik het aanprikken van de pac venijnig vond. Niet om angstig van te worden ofzo, maar ik vind het prikken van een infuus minder pijnlijk.

Morgen komen ze thuis de neulasta zetten. Ik vond het al zo vreemd dat je de tweede dag naar het ziekenhuis moest. Maar blijkbaar is daar ook al op geanticipeerd!

Ik heb totaal geen klagen over de zorgzaamheid van het ziekenhuis!!!!!

Jeetje, ik lees net wat de prijs is van Neulasta; 1400 euro per spuit! Allemachtig wat een geluk dan toch dat ik in Nederland woon, waar dit medicijn gewoon vergoed wordt. Wat gaan je ogen toch open nu voor allerlei zaken waar ik eerder totaal niet bij stilstond. Wat zijn we hier toch gezegend; super lieve verpleegkundigen, kosten noch moeite worden gespaard om ziektes te bestrijden. Dat is toch een zegen!!??

Voor wat betreft de verhoging is gezegd dat ik me daar maar bij moet neerleggen. Het is blijkbaar niet anders..... Voor de zekerheid wordt er wél weer een urine kweek genomen. Als het goed is geeft die aan dat alles verholpen is. Kan bijna niet anders aangezien deze antibiotica specifiek voor deze bacterie was.

3 opmerkingen:

  1. Ben blij voor je dat het zo goed ging!!
    En ja, EPO is ook zo duur... en chemo uiteraard ook, en al die zusters en die zakken met pillen om niet ziek te worden enz. Ach, who cares, als we maar beter worden toch?!? Maar idd, als we in amerika zouden wonen, niet verzekerd, zouden we allang failliet zijn (of erger).

    Anyway, m'n bloeduitslagen staan op de amazones (bij mijn verhaal). Ik kan uit een aantal dingen echt niks halen, misschien jij wel. Ik weet wel waarom ze zijn geprikt, maar de "waardes" zeggen me niks.

    Hoop dat je je goed blijft voelen!
    Liefs en knuffie,
    Kaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Karin, Neulasta is géén epo hoor;
    Dit heb ik van de amazones geschreven door een professional; (ik weet niet of ik haar nickname mag aanhalen dus doe ik het maar niet)
    Epo (Erythropoïetine) is een groeifactor voor je erytrocyten (rodebloedcellen).
    De rode bloedcellen vervoeren zuurstof door ons lichaam en als je daar veel van hebt kan je dus ook betere prestaties leveren.
    Neupogen is een groeifactor voor je (leucocyten) witte bloedcellen.
    Die zorgen voor je afweer.

    groetjes,
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat weet ik! (dat het niet hetzelfde is) maar ik doelde op de priijs... :)

    EPO heeft mn moeder heel wat keren gehad ipv bloedtransfusies, maar ook die heeft ze gehad.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.