quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

maandag 8 augustus 2011

Neulasta

Ik word net gebeld door het ziekenhuis; de tweede kuur zal wél doorgaan. Ondanks de lage waarde van de witte bloedlichaampjes. Er is overleg gevoerd met de oncoloog, maar zij vond het belangrijk dat de kuur doorging. brrrr en toen werd ik zomaar bang! Errug bang.

Ik heb gelijk gemeld dat de koorts ook nog niet weg was. Dat "klopte" ook niet. Die beestjes hadden nu toch wel dood moeten zijn, was de reactie die ik kreeg. Ze bellen me hier vanmiddag nóg een keer over terug; ook dit moet ze weer terugkoppelen naar de oncoloog.

Nou had ik al gelezen dat streptokok bacterie een vleesetende bacterie is.
Maar toen het ziekenhuis het ook nog over een "beestje" had, kreeg ik toch echt koud zweet op mijn rug!!!!!!!

Weet je wat zo vervelend is? Ik ken mijn lichaam niet (meer). Vanochtend ging ik koorts meten omdat ik dacht dat ik eindelijk koortsvrij zou zijn. Ik dacht: "dat ga ik dan vieren!!!" Maar mis hoor; ik had toch nog 37.8. Niet erg. Maar gewoon het feit dat ik dacht dat ik door de antibiotica 'gewonnen' had... en dat ik er dus naast bleek te zitten. Dat feit maakt me heeeeeel angstig. Maar aan de andere kant krijgt mijn arme lichaam nu ook wel de volle laag; ongesteld, een beacterie en oh ja; ook nog kanker. Dus eigenlijk moet ik er trots op zijn dat ik nog gewoon loopt te shoppen (sorry Herman, ha ha ik denk dat ik halfdood moet zijn voor ik niet meer kan shoppen misschien dat door de chemo het gat in mijn handen dicht groeit..... hahahahhoho)

Verdorie, ik had er ook totaal niet aan gedacht dat mijn bloedwaardes niet goed zouden zijn....@#@#$#$ kanker!!! Zo!!! Dat moest er even uit.......

Die neulasta is een mooi goedje hoor; het doet wat het moet doen. Maar het (kan) vreselijk veel pijn gaan doen in je botten. Ja ja ik hoor het jullie zeggen; kan!! Hoeft niet. Maar ik heb er al net iets teveel over gelezen.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.