quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

woensdag 3 augustus 2011

groepsknuffel

Het is rustig in huize koes. Behalve dan, dat ik gewoon weer mijn vrouwellijke stonde heb.... De chirurg én oncoloog hadden mij verzekerd dat die vanaf de eerste chemo weg zouden blijven, heb ik nergens last van.

Voor het meelezen in mijn blog wil ik jullie een groepsknuffel geven!!!

Het maakt het voor mij zoveel prettiger! Het lukt gewoon niet om steeds opnieuw te vertellen hoe het gaat. De eerste keer vertel ik de waarheid, maar de tweede keer kom ik niet veel verder dan: "super goed hoor", compleet met stralende ogen en een brede smile op mijn gezicht.... zo gaat dat nou eenmaal. En dat is dan niet eens gelogen!!! Het gaat toch ook super goed???

A.s. maandag weer bloedprikken om te kijken of dinsdag weer aan het infuus "mag". Het is wel vreemd, veel lotgenootjes van mij krijgen standaard 2 dagen ná de chemo een neulasta injectie. Bij mij is daar met geen woord over gerept. Zal er toch eens naar vragen. (neulasta "stimuleert", met donder en geweld, het beenmerg tot de aanmaak van witte bloedlichaampjes)

Officiële omschrijving;
Neulasta is een geneesmiddel dat ingezet wordt ter voorkoming van het ontstaan van neutropenie (vermindering van aantal witte bloedcellen) bij patiënten die behandeld worden met chemotherapie.

4 opmerkingen:

  1. DIKKE KNUFFEL!!!

    En mooi balen dat je toch je "stonde" hebt gekregen he... toch maar even checken bij de arts/verpleging, EN ook idd ivm de injectie!!

    Liefs,
    Kaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé Sjaantje ik heb ook nooit een Neulasta spuit gehad hoor, is niet echt standaard. En mijn waardes waren soms zo beroerd dat ik me af ging vragen of ik ook op min kon uitkomen! Als je er onzeker door wordt moet je het even bij je oncoloog of oncologisch verpl.kundige aankaarten. Hug Fozzybear

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanxx voor de knuffel jij eentje terug xxx
    Ps heb vanmiddag huis aangeboden gekregen maandag beslissen en maandag tekenen als ik hem neem ;-))
    Liefs Gon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga duimen draaien voor je Gon!!!

    Heb het ziekenhuis gesproken en ze hebben het uitgelegd hoe het zit. Badankt Foz. Wat zal ik blij zijn als ik weer baas over mijn eigen lijf ben!!!!! Getsie. Alles moet via ziekenhuis. blêh....
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.