quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

vrijdag 5 augustus 2011

ontsteking

Gisteren belde het ziekenhuis me. Ik schrok hier best van, ze zouden alleen bellen als er iets gevonden was in mijn bloed of urine. Ze vertelde dat er wel iets gevonden was in de urine maar dat de dokter er nog naar moest kijken. Dit omdat het vreemd is dat deze bacterie er nog steeds zat ondanks de 4 kuren anti biotica die ik al geslikt heb. Het gekke is ook dat ik niks (totaal niks) gevoeld heb.

Vandaag belde ze terug. Het is een streptokok bacterie. (deze bacterie veroorzaakt ook wondroos, die ik dus gehad heb en nog steeds is die plek rood, maar ik dacht dat komt door bestralen)

Het is ook zeker geen ongevaarlijke bacterie. Dus ik schrok er best van. Hulde aan de internist die eraan dacht urine te testen!!!!

Dit verklaart hopelijk ook waarom ik steeds koorts hou en waarom paracetamollen de koorts niet verlagen. Dat schijnt zo te zijn met streptokokken, vertelde ze me. Tjonge zeg!!! Heb je kanker en krijg je ook nog zo'n infectie bij. Ik heb de dokter de afgelopen 10 jaar misschien 2x bezocht pfffft moet je nu kijken. Maar het goede nieuws is dat ze verpleegkundige verwacht dat mijn koorts nu eindelijk (na 4 maanden) tot het verleden gaat behoren!!!!

Ik moet wel zeggen dat ik het ziekenhuis in één woord geweldig vind!!! Ze bellen me wekelijks op om te vragen hoe het gaat. En werkelijk iedere klacht wordt serieus genomen!! Chapeau. Mij horen ze nooit meer de scheldnaam voor ons streekziekenhuisje gebruiken. (st. Jammerdal i.p.v. St. Jansdal) Hoe kunnen ze een ziekenhuis dan ook een naam geven met het woord dal erin?
dal (zn): dieptepunt
dal (zn): depressie
dal (zn): inzinking
dal (zn): tranendal

voor mij is dit ziekenhuis echt top!!!!!! Ik heb nog geen enkele nare ervaring met dit ziekenhuis. Nouja.... eentje dan, maar die meneer.... ach daar haal ik mijn schouders inmiddels over op. Hopelijk wordt hij ooit nog wijzer.. en gaat hij inzien dat schoonheid van binnen zit! (genezing trouwens ook) Maar ik dwaal af, terug naar het telefoongesprek;

En op mijn vraag of het bloedbeeld zo kon dalen door mijn menstruatie dat ik geen chemo kon krijgen, antwoordde ze dat ik in geval van gedaalde rode bloedlichaampjes gewoon een bloedtransfusie kreeg. Dit kan wél bij daling van de rode bloedlichaampjes, maar niet bij daling van de witte.

1 opmerking:

  1. Jeetje, wat 'n domme muts ben ik, dat van die rode bloedcellen en blooedtfransfusie had ik je ook kunnen vertellen, heeft mn moeder ook een paar keer gehad... Wat stom van me!

    ps; bij mij belde de dokterassistente ook, dat er 1 bloeduitslag al binnen was, mn schildklier, en die ging steeds sterker naar hypo. Dus moet mn Thyrax verhogen. (slik ik ivm subklinische hypo, mn moeder heeft al ruim 35 jaar schildklier problemen).

    anyway, knuffel en tot mails.
    kaatje
    ps; ik kan weer een beetje lopen, de spasmes zijn gezakt (klopt op hout), maar ik ga nu naar bed om mn spieren te laten rusten. Morgen in ziekenhuis slapen... :(

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.