quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

vrijdag 2 september 2011

chemo 3

Allemachtig!!! Hij zit erin nummer 3 pffft. Dinsdag ging perfect! Ik dacht zelfs dat ze de dosis hadden aangepast. Zo weinig last had ik. Tot.. woensdag de neulasta erin ging. Wat een ellende! Vrijwel direct voelde ik me beroerder. Mijn ogen! Lezen en tv kijken kon maar héél even. Mijn hele borstkas voelt alsof er een vrachtwagen overheen is gereden. Stijve nek. En misselijk!!!!!!!!!!

Esther; dank je wel voor je aanmoediging. Zoals ik er nu over denk, stop ik ermee. (dát is geen optie hoor) Maar de wil om te stoppen is enorm!! Vrouwen zoals jij zijn een voorbeeld voor mij en zorgen ervoor dat ik me schaam dat ik het zelfs maar overweeg om te stoppen.

1 opmerking:

  1. Ha schat, ik lees je opmerking net. Je voelt je klote door de chemo, dat kunnen we niet eventjes wegcijferen. Ik niet, jij zeker niet. Er zijn mensen die eerder stoppen omdat ze het niet trekken en dat zal echt niet zomaar zijn, alleen jij kunt bepalen waar de grens zit. Jij weet ook dat je het niet licht moet opvatten, maar chemo is ook geen simpel pilletje he?!
    Ik sta achter je wat je ook kiest, want alleen jij kan die keuze maken, jij weet wat je voelt. Als het te erg is, is het te erg. Maar als je nog even kunt doorbijten, dan kun je dat wel beter doen he?!
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.