quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

zaterdag 22 oktober 2011

Opname met Angelique Kruger


Hier een foto gemaakt tijdens de opnames van het programma "opname" met Angelique Kruger, tijdens de voorstelling van ontboezemingen.

Op deze foto staan mijn favo chirurg samen met de interviewster Angelique met mij te praten over hoe ik de omgang met vrienden ervaar tijdens de intensieve behandelingen voor borstkanker.

Ik ben heel bang dat ik niet goed heb verwoord hoe ik dit ervaar. Hierdoor heb ik nachten liggen piekeren. Dan maak ik me zorgen dat ik me niet goed heb uitgedrukt.

Het citaat *) waar mijn vorige post "blaasontsteking" mee begint geeft perfect aan wat ik bedoelde. Hopelijk komt dat ook zo over.

Dat gepieker komt natuurlijk doordat ik momenteel niet zo stevig in mijn schoenen sta. Het ziek, zwak en misselijk voelen is nu niet bepaalt goed voor je relativeringsvermogen.

Ondanks al het gepieker, wakker liggen en twijfels had ik deze avond voor geen goud willen missen!!!!


*) In het boek “De keizer aller ziektes” las ik het volgende citaat;

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.