quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

zondag 16 oktober 2011

taxotere 1 nagels....

Tijdens de voorstelling van ontboezemingen zeiden ze dat er iets in het infuus gedaan wordt waardoor je 'high' wordt. Ik had daar nog nooit van gehoord en ga het zeker navragen omdat het me niks zou verbazen als het zo is.

De voorstelling was donderdag. Twee dagen ná de chemo. Vrijdag was ik compleet leeg. Ik heb 2 dagen moeten 'boeten'. Vrijdag ochtend ging nog. Ik wil al weken mijn plantenbakken vullen, vrijdag was Bas vrij dus ik heb hem gevraagd met mij mee te gaan naar het tuincentrum. Bas doet dat met liefde. Zonder mopperen loopt hij met mij mee pad in pad uit. Maar ik voelde me al beroerd worden, tja, en dan krijg je niet echt inspiratie om de bakken mooi te vullen. Dus we zijn alleen met potgrond en wat bolletjes huiswaarts gegaan. Eerst nog even wat brood en beleg halen bij een supertje hier in de buurt. Echt zo'n super die je eigenlijk nergens meer vind in nederland. Geen winkelbedrijf maar een piepklein winkeltje zonder naam! Ja de naam van de eigenaar.

Thuis merkte ik pas echt dat de batterij echt leeg was. Ik dacht ik ga 'even' liggen...... Dat is dus ander halve dag geworden! Zaterdag wel af en toe geprobeerd om eruit te gaan. Maar mijn ogen deden weer vreselijk zeer. Dus vrijwel de hele dag op bed gelegen met de gordijnen dicht.

Zondag ging het weer beter maar toen kreeg ik last van een andere bijwerking; pijnlijke nagels! Maar dan ook écht pijnlijk. Het voelt alsof er een ontsteking onder al mijn nagels zit. Ze gloeien ook en zijn rozer dan normaal. Nou kan één van de bijwerkingen zijn het uitvallen van de nagels....... ik kan me niet voorstellen dat met deze pijn de nagels het gaan houden.

Verder heb ik last van steken in mijn hoofd. Hele korte felle steken rechts en links boven mijn oren.

voor de rest gaat het goed. Niet misselijk!!!!! En dát is heerlijk.

1 opmerking:

  1. Ha Jeanette, wat herken ik dat: 'even' gaan liggen. En dan pas weer een halve dag later in de benen te komen. Gelukkig vermaakt Roland zich wel dan, maar toch.....
    Stom dat je last krijgt van je nagels....het zou verboden moeten worden, dat soort bijwerkingen.
    Kus Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.