quote uit "Keizer aller ziektes";

Ziekte is de duistere kant van het leven, een beklemmender soort burgerschap. Iedereen die geboren wordt krijgt twee paspoorten mee, een voor het koninkrijk der gezonden en een voor het koninkrijk der zieken. En al gebruiken we allemaal het liefst alleen het goede paspoort, toch moet vroeg of laat iedereen, in geval een tijdlang, zich identificeren als burger van dat andere rijk. Bron; Keizer aller ziektes

zondag 15 januari 2012

week 2 van het afvallen

Week 2 zit erop. Gelukkig 1.2 kg eraf deze week. Prima! Ik ben tevreden met een pondje in de week. Drie jaar geleden ook een afval poging gedaan toen ben ik gestopt omdat het me te langzaam ging. Zo stom!!!! Als ik toen was doorgegaan met 1 ons in de week had ik nu een gezond gewicht!!!! Dus Sjaan heeft zich voorgenomen NIET meer te gaan voor de korte termijn winst, maar rustig aan stapje voor stapje afvallen.  Kan 2 jaar duren. Nou en?... .Vooral doorgaan is mijn doel!

Ik verbaas me steeds meer over wat er het afgelopen half jaar met me gebeurt is. Wat was ik toch in de war; Zo haalde ik veel namen door elkaar! Niet normaal meer. Nou weet ik wel dat iedereen zich wel eens vergist..... maar ik noemde de vriendin van Jeroen, Shelly!! Oepssss zo pijnlijk!!! En dan moet je weten dat het al VIER jaar uit is met Shelly. Ik wist die naam niet eens meer. Echt niet!!! En toch floepte ik hem eruit en had het niet eens in de gaten.......Hoe kan dat nou? Hetzelfde deed ik bij onze monteur... ook zo pijnlijk!!! Die noemde ik bij de naam van een jongen die allang weg is bij ons. En het ergste was.... ik had het zelf niet in de gaten. Pas als ik erop gewezen werd (meestal door lachen gelukkig) realiseerde ik me wat ik gezegd had.

Nu de mist steeds meer wegtrekt bedenk ik me hoe dik die mist wel was. Tuurlijk realiseerde ik me tijdens de chemo's wel dat ik niet goed functioneerde, maar hoe erg het was besef  ik me nu pas............ hierdoor schaam ik me steeds minder voor het terug trekken wat ik gedaan heb. Ik kon gewoon niet anders!!!!!

Blijkbaar schakel je over op een overlevingsstand die het best bij je past. Bij mij was dat terugtrekken zoals een schildpad dat doet. Terug in je veilige huis........



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.